Team

Buch, Konzept u. Regie: SHAKESPEARE IM PARK BERLIN
Regieassistenz: Marianne Cebulla

Schauspieler:
Maxwell Flaum / Cordula Hanns / Dina-Maureen Hellwig / Paul Marino / Ana Mena / Maren Menzel / Peter Priegann / Sebastian Rein / Claudia Schwartz / Gianni von Weitershausen / Sebastian Witt / Brandon Woolf / Sarah Zastrau

Bühne: Alberto Di Gennaro
Kostüm: Arianne Vitale Cardoso
Assistenz Bühne & Kostüm: Tamar Ginati
Music: Stew aka DJ Aufenthaltsgenehmigung
Music & Live Musical Performance: Trike

Presse: Sarah Rosenau
Die Pressearbeit für Utopia™ im Sommer 2012 wird ehrenamtlich unterstützt von AugustinPR.

Photography: Lisa Merk & Mark von Wardenburg

From Utopia™ With Love: From the peak of utopian madness, we would like to take a moment to express our deepest gratitude for all the help we received over the last weeks, even months. We are most aware that without all your unyielding support and dedication Utopia™ would not be that unique and outrageous experience that it is — and has been. We are glad to experience the power of the theater, which is still able to create Herzblut — the substance and source of belief in projects like ours. All the gentle, and most generous offers reflected in rehearsal spaces, party locations, posters, financial support, cooking, keeping every show running, being there with us backstage, and putting so much love and excitement into every little part of the performance to keep it together — rain or shine. We want to thank you with heart and soul! And we are very happy that you took the road to Utopia™ — you make it all true!

* * * * * * * * * *

Katrin Beushausen ist Regisseurin, Dramaturgin und Doktorandin der Theaterwissenschaft. Sie studierte Theaterwissenschaft / Performance Studies in Berlin, Edinburgh und New York und ist derzeit wissenschaftliche Mitarbeiterin der Theaterwissenschaft an der Freien Universität Berlin. 2009-10 forschte sie mit einem Stipendium des DAAD als Visiting Scholar an der UC Berkeley. Sie arbeitete als Regieassistentin in Mannheim und als Regisseurin in Hannover, Berlin und Berkeley, und war Mitglied der Leitung des Jugendtheaters P14 an der Volksbühne Berlin in der Spielzeit 2007/08.

Maxwell Flaum is a writer, painter and filmmaker. He has a book of poetry forthcoming entitled, Flaum Poems Fragments Statements.

Christina Kettering. Geboren 1980 in Werne, 2001 Beginn des Studiums am Deutschen Literaturinstitut in Leipzig mit den Fächern Prosa und Dramatik / Neue Medien, April 2005 Diplom des Deutschen Literaturinstituts Leipzig. Juni 2004 Gast beim Forum junger Autoren Europas der Biennale “Neue Stücke aus Europa” in Wiesbaden/Frankfurt am Main. Teilnahme an Workshop für Nachwuchsdramatiker am Berliner Stückemarkt, Mai 2006. Ihr Debütstück “Der Gast” wurde 2004/05 am Staatstheater in Wiesbaden uraufgeführt. Wird vertreten durch den Drei Masken Verlag, München.

Marianne Cebulla studierte Philosophie, Literaturwissenschaften und Kulturarbeit in Leipzig und Potsdam. Innerhalb ihres Studiums arbeitete sie an verschiedenen Theatern als Dramaturgie – und Regieassistentin sowie an eigenen soziokulturellen Projekten. Während ihrer Diplomarbeit schrieb und inszenierte sie das Jugendtheaterstück “Stadt als Bühne” in Wittenberge. Neben ihrer Theaterarbeit bietet sie Workshops für Jugendliche zum Thema “Kunst im öffentlichen Raum” an. Derzeit ist Marianne Cebulla in Utopia zu finden.

Alberto Di Gennaro. Aufgewachsen am Fuße der Dolomiten. Gianno erhielt den Spitznamen von seinem Schulfreund Giuditta. Seine Ausbildung erhielt er in Venedig, Lille und Berlin, Schwerpunkt: Bildende Kunst und Theater und anschließend in Architektur. In der Vergangenheit hat er als unabhängiger Kurator, Produzent, Theaterkritiker und Architekt gearbeitet. Er ist derzeit als Kurator am Museum of Santa Barbara in Kalabrien tätig. Er liebt seinen Kaffee frisch gemahlen und schreibt bevorzugt mit einem blauen Stift PILOT BP-S MATIC FINE.

Arianne Vitale Cardoso arbeitet seit 1998 in den Bereichen Kostüm- und Bühnenbild, Performance, Konzept, Video und Theaterwissenschaft (Master of Arts USP 2006). Seit 2007 lebt und arbeitet die gebürtige Brasilianerin in Berlin. Für Frank Castorf und die Volksbühne kreierte sie das Kostüm und Bühnenbildie für „Anjo Negro“und „DIE MASSNAHME/ MAUSER“ und arbeitete an zahlreichen anderen Projekten mit, z.B. Kostüm und Bühnenbild für Fracture im Tisch Theater Berlin, Performance-Regie von „Traum LUX Cafe“ und „Der Nähkasten“ im 48 Stunden Neukölln Festival, Kostümbild für die Unterwasseroper „AquaAria PALAOA. Mehr unter www.ariannevitalecardoso.com

Stew aka DJ Aufenthaltsgenehmigung is a Tony and Obie award-winning singer/songwriter/playwright who lives in Berlin and Brooklyn, NY. In the early 1990s he formed a band called The Negro Problem and later went on to release albums under his own name with his collaborator Heidi Rodewald. His albums Guest Host (2000) and The Naked Dutch Painter (2002) were both named Album of the Year by Entertainment Weekly. In 2008, Stew garnered four Tony nominations for his work on Passing Strange, winning the award for “Best Book of a Musical.” Spike Lee made a feature film from the final performances of Passing Strange, which screened at the Sundance Festival in January 2009 and was later featured on PBS’s “Great Performances.” But what Stew will ultimately be remembered for is having composed “Gary Come Home” for SpongeBob SquarePants. www.stewsongs.com

Sarah Rosenau ist Presse- und Öffentlichkeitsarbeiterin. Nach Studium der Komparatistik, Theaterwissenschaft und Philosophie an der Ruhr-Universität Bochum verschiedene Stationen, u. a. bei Drama Köln, Forum Freies Theater Düsseldorf, Kampnagel Hamburg, Schultheater der Länder, MACCS GmbH.

Tamar Ginati is an Israeli scenographer. She recently finished her Masters in Stage Design at DAMU in Prague. Previously she studied costume and space design at Rakefet Levi College in Tel Aviv. In Prague, Tamar worked on performances including Rhinoceros, The Enemies, True West, and Marat/Sade, and on the creation of a nonverbal project, Pieces – an international collaboration between, a dancer, singer, and musician. She also designed a site-specific performance in the old Ghetto Barracks of Terzinstadt based on an opera written there during WW2. Tamar is interested in developing intersections between costume and stage design. She works to create a unified visual language, which emphasizes, enriches, and supports the spirit of each performance.

Trike is a synthpop duo from Canada reknowned for synchnronized dance moves, tapdancing, speed-of-light rap skillz (to pay the billz) and a Pulp-like frontman who croons and wails. They formed five years ago in Montreal and Vancouver, won a contest (and 20 grand) in “The Gong Show” and used the money to tour Europe, where they landed a record contract with Cheap Satanism Records and began a year-long weekly music video project in Berlin in 2010. Trike are now producing their second full-length album together with the assistance of Cheap Satanism and are looking for local labels to work with. They are mostly reknowned as a live act, incorporating clothing changes (complete with costume-changing-music) and theatrics into their act. They are working on a synthpop opera (synthpopra, if you will… which will undoubtedly contain the fine work of one Maxwell Flaum. www.trikeaband.com
top